سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اموزش جدید

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بک لینک چیست ؟

اصطلاح بک لینک در زبان آلمانی به معنی بازگشت مرجع است. همچنین به عنوان پیوند ورودی یا پیوند ورودی شناخته می شود. یک بک لینک پیوندی را از یک وب سایت به وب سایت دیگر توصیف می کند ، اما به عنوان یک لینک ورودی - در نهایت از منظر صفحه پیوند داده شده: وب سایت A دارای یک لینک به وب سایت B. یعنی وب سایت B دارای یک لینک برگشت به وب سایت A. در نهایت ، ناوبری وب از طریق پیوندها وجود دارد ، اما از نظر پیوندها ، آنها به ویژه برای بهینه سازی موتور جستجو مهم هستند. اکثر موتورهای جستجو ، بالاتر از همه Google ، از پیوندها به عنوان مهمترین شاخص برای محبوبیت یک صفحه (محبوبیت پیوند) استفاده می کنند ، زیرا پیوند به عنوان یک توصیه مشاهده می شود. البته عوامل دیگر نیز نقش اصلی را بازی می کنند ، اما ایده بک لینک به عنوان یک شاخص مرکزی باعث موفقیت گوگل به عنوان یک موتور جستجو شده است. این به هیچ وجه فقط در مورد تعداد بک لینک ها نیست بلکه درمورد ارزش آنها نیز هست.

 

ارزش بک لینک

مقدار یا ارزش بک لینک تحت تأثیر عوامل مختلفی است. اولین عامل قابل اعتماد بودن یک دامنه (دامنه قابل اعتماد) است. سپس موضوع تصمیم می گیرد: اگر پیوند در موضوع مناسب تعبیه شده باشد ، از دید موتور جستجو به این موضوع مربوط می شود. اگر اساساً موضوعات وب سایت های پیوند خورده مطابقت داشته باشد ، بهتر است. این نیز به محبوبیت صفحه پیوند داده شده بستگی دارد. پیوند از یک سایت خبری بزرگ به یک وبلاگ کوچک ، رتبه آن را به میزان قابل توجهی بیش از پیوند از یک وبلاگ کوچک به وبلاگ دیگر ، بهبود می بخشد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که مقدار بک لینک را تعیین می کند ، اما اینکه اینها به طور جزئی چگونه هستند فقط می توان حدس زد. از این گذشته ، الگوریتم Google شناخته شده نیست. آنچه مسلم است این است که متن لنگر تأثیر زیادی دارد.

متن لنگر

متن لنگر متن لنگر یک پیوند است ، یعنی. ح کلماتی که پیوند شامل آنها می شود و روی صفحه قابل کلیک هستند. متن لنگر برای ارتباط یک صفحه برای یک موضوع خاص تعیین کننده است. در بهینه سازی موتور جستجو ، اغلب به متن های لنگر کلمات کلیدی بسیار خاصی داده می شود.

 

لینک دادن به عنوان بخشی مرکزی از بهینه سازی موتور جستجو

همانطور که قبلاً ذکر شد: یکی از دلایلی که گوگل به دقیق ترین و در نتیجه محبوب ترین موتور جستجو تبدیل شده است این است که دو بنیانگذار لری پیج و سرگئی برین لینک دهی را به عنوان یک شاخص محبوبیت در آورده اند. اهمیت بک لینک برای بهینه سازی موتور جستجو به همین ترتیب مرکزی است. در روزهای اولیه بهینه سازی موتور جستجو ، این امر عمدتا مربوط به تعداد بک لینک ها بود که منجر به ایجاد هرزنامه در انجمن ها ، نظرات ، فهرست مقاله ها و غیره شد. همچنین صحبت از مزارع پیوندی بود. در این میان ، الگوریتم گوگل به طور قابل توجهی تصفیه شده است. اگر زمینه پیوندها درست نباشد ، یعنی مرتبط و با ارزش ، تعداد زیاد پیوندها بی ارزش است. با آخرین به روزرسانی مهم Penguin ، الگوریتم در این جهت حتی بیشتر تغییر کرد. با هر بار به روزرسانی ، الگوریتم همچنین بهتر می تواند اسپم لینک را تشخیص داده و صفحاتی را که توسط پیوندهای هرزنامه به آنها اشاره شده مجازات کند. بنابراین بهینه سازهای موتور جستجو امروز باید با دقت پیوند برقرار کنند. از اتصال متقابل ، هنوز هم می توان به طور معقول و م toثر برای بهبود رتبه بندی استفاده کرد.